29 ianuarie 2008

Sondaje prin telefon cu firma Q Research

Stai linistit la birou, cand suna telefonul. Buna ziua, blah, blah, niciodata nu tin minte numele persoanei, parca s-ar chinui sa il pronunte cat mai repede, asemenea reclamelor la medicamente. Ce usor ar fi daca am folosi numele din Reservoir Dogs, cel putin la inceput, si daca vrem sa ne deconspiram identitatea, sa ne spunem si numele, dar pana atunci, sa fim Mr. Brown, Mr. Blue, Mr. Pink. Eu sigur as pica drept mister pink.

Ok, hai am luat-o razna. Suna din partea unei firme, Q Research [membra The Group], faceau sondaje prin telefon. De obicei, sunt foarte suportiv si spun ca raspund la intrebari. Din varii motive. Sondajul era legat si de Microsoft, dar nu am inteles cum si ce, iarasi a vorbit prea repede. Dupa introducere, blah, blah, incep niste intrebari legate de dezvoltare de software. Ii spun ca nu ne ocupam cu asa ceva. Pare sa inteleaga.

Dar nu! Iar discutam de verticalitate, orizontala. Ce naiba! Duduie, nu dezvoltam software, nu vindem, nu facem nimic legat de IT. Nici macar dischete nu vindem! Ok, acum pare sa inteleaga, imi exprim regretele mele cum ca nu prea le sunt de folos. Si , surpriza!!! Incepe sa ma intrebe despre profitul provenit din aplicatiile Microsoft sau altele, precum un robotel, parca vedeam intrebaril dupa care citea, cu bullets and everything, bifa sarguincioasa, nu, nu, nu, nu. Iar ii dau cum ca noi stiti, noi nu ... Nici in agricultura? In agricultura? Nu, nici in agricultura! Dar in educatie, business, alte industrii ... si atunci ma luminez, recita o alta poezie.

Nu mai are sens sa continui. Nu stiu daca astfel de sondaje sunt utile, sunt solide, sunt reprezentative sau mai stiu eu ce pot fi, dar macar oamenii care le fac, sa nu uite ca sunt oameni inainte de toate, si sa judece cu capul lor propriu, inainte de a recita o poezie asemenea roboteilor.




*acest post a fost scris ascultand cu placere Clandestino