27 decembrie 2008

Lecturi de vacanţă

Pentru că tot îşi exprimase Canti dorinţa de a mai citi ceva, mi-am adus aminte de articolul scris anul acesta de Nicholas Carr în The Atlantic, Is Google Making Us Stupid?. Îmi promisesem să îl recitesc musai, înainte de anul nou, pentru a avea câteva motive în plus de a sta departe de calculator, cel puţin în perioada Sărbătorilor.

am să încerc să sumarizez câteva dintre idei ...

- schimbarea survenită o data cu internetul, şi mai recent Google ne-a schimbat în mod iremediabil felul în care percepem informaţia

- nu întotdeauna influenţa exercitată de Net este benefică, unul din rezultatele imediat vizibile fiind puterea din ce în ce mai scăzută de concentrare şi reflecţie (cu accentul pus pe ultima)

- datorită faptului că abilitatea de a citi nu vine la pachet vorbirea, prima fiind câştigată în timp, suntem sensibili la influenţa instrumentelor pe care le folosim pentru a citi, scrie, informa, cărţi, maşini de scris, internet

dar nu vreau să vă răpesc plăcerea de a citi articolul, dacă v-am făcut curioşi mă bucur, dacă nu, să ştiţi că este exclusiv din cauza faptului că nu sunt un povestitor foarte bun.


Şi să nu îl uit pe Canti,
articolul a generat o serie de reacţii care merită citite

http://www.edge.org/discourse/carr_google.html
http://blogs.bnet.com/business-books/?p=221&tag=nl.rSINGLE

[Caption]


Web 2.0 The Machine is Us/ing US The7FigureTeam.com