17 decembrie 2008

Marş înapoi în bibliotecă!

Îmi aduc aminte de primele cursuri de Psihologie Şcolară pe care le-am urmat în facultate. A apărut o doamnă respectabilă, care ne-a spus că internetul este o metodă de ştergere a creierelor, iar Dialog şi-a ales culoarea portocalie, pentru că stimulează agresiunea. Eu am întrebat-o dacă ştie unde este, ea mi-a spus că sunt nesimţit, iar eu mi-am încheiat scurta perioadă în care am cochetat cu ideea de a preda.

Toate ăstea mi-au fost readuse în memorie de filmul Zeitgeist. Dacă nu ştiţi despre ce este vorba, poate că este mai bine. Cu toate că mă îndoiesc. Văd că din ce în ce mai multă lume şi făcut din filmul ăsta, precum şi din continuare, da, dacă nu ştiaţi, mai este vorba despre un addendum, şi-au făcut un fel de centru al Weltanschauung-ului. Hai, că dacă ştiţi ce înseamnă Zeitgeist, ştiti şi asta. smile_regular

Nu ştiu cine se ocupă de politica editorială a postului B1 TV, dar să dai mizeria asta, drept filmul care a şocat lumea, mi se pare un pic cam exagerat, chiar şi după standardele de bulevard ale garsonierei media de pe Calea Victoriei. De fapt se potriveşte de minune cu emisiunea lui Oreste. Dacă filmul ăsta a şocat prin ceva, a şocat prin prostie.

Oare nu ar fi corect să vină cineva şi să îi înveţe pe oameni să citească? S-au dus dracului listele de lectură obligatorie. Mai bine studiau de o mie de ori Neamul Şoimăreştilor. Aşa, cu toată Literatura asta Universală, toată lumea crede că dacă a cumpărat de la taraba Protocoalele secrete, sau mai ştiu eu ce fiţuică, poate să îşi dea cu părerea.

Nu. Oricine îşi începe discursul cu ideea că 9/11 a fost o înscenare este un om mic, mic, mic. Şi prost. Eu înţeleg, este normal să te îndoieşti de anumite lucruri. Nu spun nu. Dar să crezi că elucubraţiile tale pot respira aer curat, mi se pare indecent. Suntem peste şase miliarde de oameni. Ce s-ar alege de lumea asta, dacă am da toţi frâu liber imaginaţie bolnave? Pentru asta există doctori. Pentru noi restul, există biblioteci.

Am doar două observaţii pentru fanii genului, pentru că am observat că sunt din ce în ce mai mulţi.

  1. Cât de orb trebuie să fii să confuzi mediumul cu autorul. Mă refer la teoria cu media care spală creiere. Oamenii chiar nu îşi dau seama că o astfel de teorie îi înjoseste în primul rând pe ei? Este ca şi cum aş spune că maşinile ne conduc, doar pentru că mă deplasez din punctul A în punctul B cu o maşină. Ergo, trăiesc într-o lume condusă de maşini şi nu de oameni.
  2. Dacă există o conspiraţie pusă la cale de către oamenii de afaceri, cum se face că nu ştiu decât o mână de oameni despre ea. Nu ar trebui să ştie că doar este vorba de compotul, complotul lor. Tipic pentru teoriile conspiraţioniste. Nu au finalitate, uită de la mână până la gură.
  3. Uitam, să mă scutească cu poveştile lor cu nazişti şi comunişti. Dacă au învăţat naziştii ceva de la cineva, au învăţat de la comunişti. Adolf a venit cu tehnologia, iar Stalin cu know-how-ul.

Mă duc să citesc o carte. Respect!