05 octombrie 2010

Ssssshhhhhh

… e strict secret.

confidential2

În peregrinările mele zilnice de şomer pro-activ pe site-urile default ale viitorilor foşti angajaţi, am tot dat de sintagma asta, confidenţial, în cele mai neobişnuite locuri. Mie mi se pare un gest un pic exagerat şi în acelaşi timp lipsit de fair-play faţă de candidaţii tăi. Un angajator cere de la potenţialii săi angajaţi o sinceritate sinucigaşă. Ba la unele interviuri parcă am simţit un anume regret faţă de dispariţia Securităţii. Se citea pe faţa omului că n-ar fi stricat şi un dosar de cadre, în care să fie trecut şi laptele pe care l-ai supt când erai mic.

Ce nu înţeleg eu este de ce problema confidenţialităţii trebuie să se desfăşoare pe o autostradă cu un singur sens? De ce nu există reciprocitate? Nu discut cazul în care jobul este unul strategic şi nu trebuie să afle concurenţa că ţi-a plecat un om cheie, eventual cu tot cu clienţi. Dar pentru un ospătar, pentru un agent de vânzări?!

Sunt curios să aflu ce părere aveţi domniile voastre în privinţa aceste chestiuni tulburi?