15 noiembrie 2011

Us and Them

Caseta cred că mi-a picat în mîini într-o toamnă (1994, cred) şi am să asociez mereu DSOTM cu anotimpul ăsta. O adusese Bogdan cu rugămintea de a-i face o copie. Faptul că am avut un dublucasetofon (Sanyo, odihnească-se în pace oriunde s-or duce casetofoanele să se culce) mi-a facilitat accesul la foarte multe albume pentru care ar fi trebuit altfel să depun eforturi susţinute, pe care numai cei care scormoneau tarabele cu casete de la Sala Palatului şi le mai aduc aminte (cînd ai în faţă peste patruzeci de albume şi singura trupă cunoscută este Cactus, pentru că ai auzit tu în Giganţi ai muzicii rock că unii din membrii trupei au cîntat la Vanilla Fudge, formaţie pe care n-o ascultasei, da de care auzisei că-i una din precursoarele metalului).

Am fost mult timp furios că nu găsisem decît un Samsung care mai şi scheuna din cînd în cînd şi mi s-a părut de la început că merita mai mult albumul ăsta. Care pentru mine sincer, începe după Money. Ştiam banii de pe Delicate Sound şi mă enerva cumplit, nu mi-a plăcut niciodată atmosfera disco pe care o degaja şi după cum spunea şi Orbitoru, dacă n-ar fi ceasurile ălea, ce album de adormit copiii ar fi! Pentru că văzusem The Wall înainte de a asculta DSOTM, momentele în care am dibuit versurile pentru care şi-o lua Pink de la profesor au fost ca nişte Easter eggs.

Haven't you heard it's a battle of words

The poster bearer cried

Dar nimic nu putea să mă pregătească pentru ce urmează după Money. Chiar dacă ştiam Great Gig de pe caseta video cu concertul de la Veneţia şi de pe acelaşi disc cu becuri (care-l stresa pe Costică cu Shine-ul de doişpe minute, care Nu mai începe dom'le să cînte o dată!. Şi dintre toate bijuteriile din partea a doua, Us And Them a fost şi rămîne preferata mea. Unde mai pui că nici nu era un obstacol lingvistic major pentru puştiul care se chinuia să descifreze versurile, cu urechile ciulite la difuzoru de doi waţi. Aş înoda discul de la jumătate şi l-aş pune să-l ascult în continuu ... ceea ce vă doresc şi dumneavoastră.

that’s what music is all about …