14 martie 2014

Cui prodest?

Imediat după ce am terminat de citit articolul, mi-a dat seama că va urma un shitstorm. Şi nu m-am înşelat, din păcate. Zic din păcate, pentru că e semn că am ajuns să-i citesc destul de rapid pe dezonorabilii de la A3. N-am văzut emisiunea lui Gîdea în direct, ci pe net, am pus-o în background. Nu m-a surprins cu nimic. Din păcate, dacă ar fi fost la fel de schizoid precum Victor Viorel, Gîdea s-ar fi dat singur afară pentru deservciile pe care le face postului.

Şi cînd mă gîndesc că un prieten îmi ceruse să-i explic cum angajaţii A3 poartă o responsabilitate pentru iresponsabilitatea declaraţiilor editorilor/redactorilor/şefilor lor. Uite, măcar şi pentru faptul că le pun în pericol viitorul locului de muncă.

La fel de previzibilă a devenit şi utilizarea petiţiilor online pentru diverse cauze nobile. Oamenii civilizaţi nu s-au obişnuit că petiţiile online, din păcate, pică în categoria pisici, gifuri şi alte lucruri amuzante de pe internet. Demne eventual de pus într-un mail, la sfîrşitul power-pointului.

De la Ioan T. Morar înţeleg că trebuie să fie apărat Andrei Pleşu. Nu zic nu, e dreptul oricui să semneze petiţii, oricum eu sunt un anonim, care n-are treabă cu fenomenul, ci-şi dă doar cu părerea. Dar luaţi lista de semnături şi mergeţi la poarta unui liceu şi întrebaţi-i pe viitorii alegători dacă au auzit de oamenii aceia. Mergeţi la poarta Antenelor şi întrebaţi-i pe oamenii care intră şi care ies de acolo dacă le sunt familiare. Le spun la fel de multe ca literele alfabetului. Vorbim de oameni îndobitociţi de sărăcie, de ignoranţă, de un sistem de educaţie falimentar.

Bine, şi ce vrei? Ştiţi ce-aş vrea, aş vrea de exemplu, să se trezească cineva şi să investească doi lei în revista 22, ca să redevină ce-a fost o dată (Patapievici şi-a scos prima carte cu articolele de acolo - în ziua de azi, mă îndoiesc că ar avea cineva curaj să încropească o broşură). Nu mai semnaţi petiţii degeaba, nu mai combateţi pe forumuri şi aiurea, coborîţi-vă în mijlocul cetăţii şi luaţi taurul, pardon, politica de coarne.

Şi părerea mea este că le acordaţi mai multă importanţă decît li se cuvine. Ceva în genului lui Vadim, 2000 style. Toată lumea se impacienta cum va aduce Vadim oameni pe stadioane şi-i va mitralia. Execuţii, apocalipsa, zombie. Şi ce s-a întîmplat în realitate? Vadim s-a retras la sanatoriu şi a venit mama lu' Vadim. Şi tata lui.

Nu cred că s-a produs vreun rău după emisiunea lui Gîdea. Chiar aş fi curios să aflu dacă Andrei Pleşu s-a supărat pe canalii. Nu poţi să te superi pe o canalie, pe o mangafa. Mangafaua-i mangafa. Cretinii care chiar îi iau în serios pe Badea şi Gîdea aveau aceeaşi părere despre Andrei Pleşu şi înainte de emisiunea infamă. Nu e ca şi cum ar avea Gîdea puterea asta de a le schimba opiniile. Puteţi să ziceţi că sunt naiv, dar prostia îi adună pe toţi în jurul Antenei 3, şi părerile de neclintit. Nu dialogul. Oamenii ăştia sunt deja convinşi că au dreptate, nu mai e nevoie de nimeni. Nici doctorul Andrei nu-i mai scapă.

În scurt timp, nu va mai exista nici A3, nici Gîdea, Ciuvică, Badea ejusdem farinae. Oamenii s-au plictisit de circul lor, nici măcar nu mai au umorul de pe vremea lui Cristoiu şi Valentin Stan. Vor trece la altceva. Kanal D, Animal Planet. Şi toată lumea va uita că a existat vreodată un Badea, un Gîdea, un Ciuvic.

Chiar nu se merită.

Mai nou, CNA vrea să re-reglementeze emisiunile teve. Ăştia n-au citit 1984?