10 aprilie 2008

Talking to the Taliban

globeandmail.com: Talking to the Taliban

Acum o saptamana am scris despre Fitna. Probabil ca zvonurile de tabloid cu privire la istericalele Vadimului olandez m-au facut sa uit ca ce mai buna metoda de a scapa de tot felul de extremisti este sa ii ignori. A functionat in cazul lui Vadim, ar trebui sa functioneze si in cazul lui Gert.

 

Imi este rusine ca in loc sa scriu despre Talking to the Taliban, am preferat sa ma las purtat de val si am preferat vulgaritate si prostia.

Despre ce este vorba. Un reporter, Graeme Smith a reusit, prin intermediari, sa intervieveze o serie de luptatori talibani si sa le puna cateva intrebari. Intrebari care de care mai traznite, cel putin pentru talibani. Unde este Canada, cine este Kofi Anann, dar si altele mai serioase, precum, de unde provin banii cu care se finanteaza, cine aduce banii, cine aduce armele, de ce lupta impotriva americanilor. Este o cu totul alta lume. Unii dintre ei aveau probleme in a-si identifica propriul presedinte, sau capitala Kabul. Mult mai interesant decat Fitna.

Veste buna este ca intreg documentarul [42 de filmulete] este disponibil pe site.

Stati pe aproape, pentru ca dupa ce Christiane Amanpour a castigat premiul Peabody pentru documentarul de anul trecut, God's Warriors, acum a facut un alt reportaj fantastic, de data aceasta despre Coreea de Nord si concertul sustinut de Orchestra Filarmonica din New York anul acesta la Phenian. Pe CNN. Sa nu imi spuneti ca este plictisitor CNN-ul. Cand ma uit pe CNN la Main Sail, parca ma simt si eu un pic peste Copos.