08 decembrie 2008

Testul Tom Petty

UPDATE

Ciprian mi-a cerut mai multe detalii despre scandalul cu Satriani vs. Coldplay şi mi-am dat seama că nu toată lumea este media savvy, aşa ca am adăugat acum şi linkurile. Povestea este mai veche, linkul către Digg (5) duce la o poveste din vară ... dar nu era vorba iniţial de Satriani. Însă, dacă cineva citeşte cu atenţie comentariile, va găsi şi linkul către YouTube, care oricum este datat din vară ... asta spune câte ceva despre felul cum ajung ştirile din online în offline.

  1. JOE SATRIANI Talks About Being 'Ripped Off' By COLDPLAY
  2. Joe Satriani Sues Coldplay For Copyright Infringement
  3. Joe Satriani Accuses Coldplay Of Plagiarism
  4. Guitarist Satriani sues Coldplay for using one of his riffs
  5. Coldplay Accused of plagiarism by American band

Cât de ironic trebuie să fie, ca cel mai de succes cântec al tău, din toate timpurile, să fie acuzat de plagiat. Şi nu de cine ştie ce necunoscut, cum s-a întâmplat acum ceva timp, ci de Joe Satriani. Pe care poţi să îl bănuieşti că stă toată ziua cu chitara în mână, dar nu ca umblă după banii lui Coldplay. Trist.

Am ascultat albumul Viva La Vida, chiar mi-a plăcut. Bine, împins de la spate mai mult de numele lui Brian Eno, pentru că şi snobul din noi trebuie hrănit.

Acum ce ne mai rămâne, vă întreb, când trupa după spinarea căreia supravieţuieşte dinozaurul numit EMI (căruia trebuie să îi fim recunoscători pentru Pink Floyd, dar cam atât) se apucă de croşetat goblenuri muzicale?

Eu vă propun Testul Tom Petty. Pe scurt, luaţi orice piesă vă place şi comparaţi-o cu versiunea live de mai jos. E la fel de bună? Dacă rezistă testului, atunci merită să ascultaţi şi restul albumului. Restul e BS.

 

Tom Petty & The Heartbreakers - Breakdown
Vezi mai multe video din Muzica »

în aşteptarea filmului lui Peter Bogdanovich