14 ianuarie 2009

Despre modă, cu ură

 

Stau şi mă întreb ce poate fi în capul celor care poartă eşarfele arăbeşti, la masă, înainte de masă, după masă. Sunt mai rele decât tricourile cu Che. Măcar acolo aveau o muzică, o lălăiau, credeau ca Guevara a cântat cu Segundo, sau mai ştiu eu ce.

Dar aici? Care e treaba? Să mă lămurească şi pe mine cineva. Sau poate are şi Hezbollah-ul, Buena Vista Social Club-ul lui? Are muzica arăbească atâţia fani. Am văzut-o pe Jojo la Antena 2 cu o năframă din asta, mai urmează să îl văd pe Guţă dansând cu explozibilul la brâu. Oare oamenii ăştia nu îşi dau seama că sunt total ridicoli? Sincer, eu nu văd nici o diferenţă între piţipoancele tăvălite pe gresia din bucătărie, sau prin wc-uri, învelite în cearşafuri cu motive cu leoparzi, răpiri din serai sau mai ştiu eu ce, şi muţunachi de pe stradă cu eşarfa roz.

Roz!!!

Probabil că omul eun adept al Hamasului Gay, o aripă-coapsă mai radicală a mişcării. Arafat trebuie că se întoarce în mormânt.

Am stat mult până m-a hotărât să scriu despre asta. Mă gândeam că greşesc eu, că până la urmă este vorba de modă, iar eu nu sunt foarte priceput în domeniul ăsta. Am întors problema pe toate feţele, dar tot nu reuşeam să îmi scot din cap că nu e vorba de nici o modă. Este vorba de faptul că oamenii ăştia sunt complet proşti, şi în plus mai sunt şi mândri de lucrul ăsta.

În modă poţi să faci ce vrei. Lumea de tolerează. Dar nu e cazul şi cu anumite simboluri culturale. Indiferent de ce statement se screm ei să emită, semidoct, este complet şters de către proiecţia obiectului. E ca şi cum ai încerca să faci agricultură cu tancul. Dezechilibrul este prea mare.

Mi-am adus aminte de ce spunea Gilmore atunci când era întrebat de tricoul punk-ist cu I hate Pink Floyd, probabil că dacă înlocuiau Pink Floyd cu Yes, nu ar fi avut acelaşi succes. La fel şi cu eşarfa asta. Nu poţi să ignori istoria ei. Probabil că dacă era purtată de către pinguinii de la Polul Sud, n-o mai purta nimeni acum. Sau mai ştii?

Prin urmare, ce sunt arătările de pe străzile Bucureştiului? Mai stau mult pe aici, sau pleacă în Palestina?