The CD, it should be noted, was born out of greed. It was devised to prop up record sales on the expectation of people replenishing their record collections with CDs of albums they had already purchased. They used to call this "planned obsolesce" in the car business. Sound quality was supposed to be one of the big selling points for CDs but, as we know, it wasn't very good at all. It was just another con, a get-rich-quick scheme, a monumental hoax perpetrated on the music consuming public.
asta ca o dedicaţie pentru băiatul cu cd-uri de acum câteva seri. Get a life!
John Mellencamp este un artist serios, din linia lui Neil Diamond, dar greşeşte în ceea ce priveşte industria muzicală şi efectul internetului asupra muzicienilor. Nu că aş fi muzician sau aş şti ce trebuie făcut, dar câteodată te poţi înşela atât de tare, încât nu trebuie să fii un expert pentru a-ţi da seama că adresa la care ai nimerit este greşită.
Asta nu îl împiedică însă să spună câteva lucruri perfect adevărate.
On My Mind: The State of the Music Business
via Bob Lefsetz