06 iunie 2010

titlu informativ

clerks

Unui prieten i s-a ars placa video acum câteva zile. Un eveniment nefericit cu care viaţa ne-a obişnuit pe noi toţi. Toate prostiile electrice au la un moment dat prostul obicei de a se arde. Vreau însă să vă vorbesc despre o altă meteahnă, la fel de nefericită care se tot repetă în vieţile bieţilor consumatori români.

După căutări asidue care au durat doua minute, am găsit o placă video care era cât de cât asemănătoare cu răposata. Unul dintre principalele motive pentru care am ales placa asta a fost şi faptul că era trecuta la categoria stoc suficient, cu toate că nu prea înţeleg care ar fi implicaţiile suficientului din titlu. Suficient pentru cine, pentru mine, pentru furnizor, pentru distribuitor? Mă rog, vorba filmului, mai multă acţiune, mai puţină semantică. Zis şi vorbit, purcedem la comanda drăcoveniei. Prima surpriză, nu este în magazin, puteţi trece mâne să o luaţi. Ok, no problem, ce e suficient online nu e musai să fie suficient şi în viaţa de zi cu zi. O rezerv şi mă prezint a doua zi, după un drum de 20 de km, înarmat până în dinţi cu portofelul, rucsacul şi bicicleta să îmi revendic prada.,

La magazin, a doua surpriză, asupra căreia eram într-un fel avertizat din căutările anterioare pe net. Pe site avem o poză, în realitate avem cutie cu un alt produs. Când îndrăznesc să observ cu voce tare diferenţa, mi se răspunde politicos cum că poza este doar cu caracter informativ.

Acesta este momentul în care sinapsele mele au cedat cu un zgomot surd, refuzând să mai compileze informația informativă. Păi dacă este cu caracter informativ, nu ăsta este scopul caracterului informativ, să informeze???!!! Un client mai informat, un client mulţumit. Puneţi-o cum doriţi, dar eu unul, când aud cuvântul informativ, mă gândesc că aflu ceva nou. Este adevărat că informativ rimează cu facultativ, dar nu cred că generalul Pleşiţă ar fi fost îngăduitor cu subordonaţii lui, iar Securitatea ar fi fost mai productivă, dacă ar fi avut aceeaşi abordare constructivă.

Din seria analogiile lui Pintea de te doare mintea, am pus un mercedes pe site, pentru o tricicletă, caracterul informativ anunțându-mă că este vorba de ceva pe roţi. nu contează câte.

Dar cum graba strică treaba, am plătit, am luat cutia la spinare şi am plecat. Ştiam că o să mai am şi alte surprize, dar îmi era lene să caut o conexiune de net, până ajungeam acasă.

placa video

Acum, vă invit să vedem cam care erau informaţiile cu caracter informativ, altele decât fotografia plăcii.

De fapt, să nu lăsăm fotografia, pentru că trebuie să observăm că în fotografia cu titlu informativ, placa are două conexiuni DVI, iar în realitate, există o conexiune DVI, una D-SUB şi una HDMI. Cealaltă fotografie o avem graţie emag-ului, un pic mai atenţi cu comentariile pentru produse.

placa videob

Alte informaţii de pe site, cu caracter informativ :

  • nu există nici un adaptor DVI-VGA
  • nu există nici un cablu HDTV
  • frecvenţa nu este cea afişată pe site, da ştiu, un fel de grammar nazi. Împuşcaţi-mă pentru că îmi doresc să cumpăr ceea ce am văzut pe site.

sigmanet

Nu vreau să fiu înţeles greşit. Băieţii de la sigmanet sunt unii dintre cei mai de treabă oameni cu care am avut ocazia să cunosc, de când îmi arunc banii mei şi ai altora pe tot felul de prostii electronice. Ba mai mult, sunt singurii care nu strâmba din nas când vin la ei să cumpăr un cablu de reţea şi îi rog să mi-l mufeze (pentru că eu sunt prea leneş să învăţ ordinea firelor şi prea zgârcit să îmi cumpăr un cleşte de sertizat).

Dar inadvertenţele ăstea sunt atât de uşor de corectat, dacă cineva s-ar preocupa un pic de ele.

RAMDAC

Bonus: aviz amatorilor de Leadtek Winfast PX9500 GT, în cazul în care vă face cu ochiul, s-ar putea să trebuiască să vă revizuiţi sentimentele şi faţă de carcasa din dotare, pentru că la carcasa mea, conexiunea HDMI este imposibil de utilizat, după cum se poate vedea şi din fotografia de mai jos.

hdmi