08 aprilie 2011

Nu-i mai votaţi

P.J. O'Rourke a scris printre altele, Parliament of Whores, On the Wealth of Nations, iar ultima lui carte despre care este vorba şi în conferinţa de mai sus, se numeşte Don't Vote It Just Encourages the Bastards.

Mi se pare povestea tipică a politicianului român care nu a fost şi ştie/e convins/poate să jure cu mâna pe Biblie, că nu va fi niciodată tras la răspundere. De douăzeci de ani asistăm de fapt la o invazie a copiilor obraznici în cofetărie.

Sincer, am picat într-o reverie tâmpă atunci când O'Rourke îşi imagina sistemul politic perfect (merită să urmăriţi ce are de zis, n-are sens să vă stric surpiza).

Anyway, toată povestea asta mi-a adus aminte de două lucruri. Unu, de ce mi-a plăcut prima dată subiectul ştiinţelor politice şi doi, cât de important, critic, fundamental este subiectul libertăţii atunci când vorbim despre guvernare. Iar faptul că lucrurile nu stau exact aşa cum trebuie în politica românească, mă face să mă întreb dacă nu cumva e ceva defect şi în ceea ce priveşte libertatea. Cât de liberi sunt românii?