14 septembrie 2013

nu ştiu pentru ce-ai protestat toamna trecută

Senzaţia mea este că în clipa de faţă, ambele tabere implicate în Piaţa Universităţii, politicienii de o parte şi contestatarii Roşia Montană (plus corupţia partidelor, fascismul capitalist, nu se mai poate aşa etc.) de partea cealaltă, riscă să nu înveţe nimic din ce s-a întîmplat pînă acum, sau mai rău, să încurce concluziile de genul, ce-am învăţat noi din asta 

...  

Politicienii riscă să creadă că a fost doar un accident, o întîmplare, la fel ca în cazul Arafat, acum un an şi că nimic nu se mai poate întîmpla de acum încolo. Nimic care să-i încurce, să fim bine înţeleşi. Nu ştiu dacă aţi observat, dar atitudinea politicienilor români este una extrem de diferită de manualul de funcţionare al politicii. Politicianul român, prin excelenţă, nu se trezeşte (efectiv, vorba Alessandrei, trezeşte) decît în momentul în care cineva îi pomeneşte numele. Există un absenteism cronic în faţa realităţii, în ceea ce-i priveşte pe oamenii politici din România. Este atitudinea celui care spune, dacă nu-mi zice numele, înseamnă că nu e treaba mea. Mi-aduce aminte de atitudinea funcţionarilor/birocraţilor. Atîta timp cît nu ştie cum mă cheamă, e de bine.


Acum, cei care joacă în deplasare. Şi sunt în deplasare, pentru că nu e locul lor acolo, nu mai e de ceva vreme. Toate prostiile împotriva cărora protestează, nu s-au întîmplat peste noapte. Protestul din an în paşti este la fel de dăunător ca şi votul cu găleata, o dată la patru ani. Îmi pare rău pentru ei, dar dacă-şi fac iluzii cu privire la influenţa pe care au avut-o în acţiunile politice din ultimele zile, se înşală amarnic. Am auzit tot felul de elucubraţii cu privire la importanţa ieşirii în stradă, ba că e al doilea '68 (cei care s-au născut după 90 şi au atenţia de maxim 5 ani în urmă), ba că este echivalentul Rosei Park (R U mad?!).

N-a fost nimic. A fost 0. 0 barat. Nimănui nu-i pasă de Roşia, de gazele de şist, de capitalismul fascist, de corupţia politicienilor. Pasă, în sensul din DEX al cuvîntului. Îţi pasă de ceva, în momentul în care ştii că îţi va afecta viaţa. Serios acum, ăsta ar fi un exerciţiu util pentru toţi cei ieşiţi în stradă. Faceţi-vă o listă personală cu lucrurile care vă afectează direct şi pentru care merită să protestaţi. PENTRU care merită, nu împotriva cărora. Şi încercaţi să le găsiţi seara la Fîntînă ...