Sa trecem la demo-urile conceptuale, mi se pare cel putin penibil ca dupa atata amar de vreme, ele raman POSIBILE executii. Daca tot trebuie sa raspundem la campania negativa pornita impotriva noastra, hai sa facem ceva cu ele, nu sa le lasam sa se usuce la soare, intinse pe sarma conceptuala. Exista voci care deplang lipsa de reactie a creatorilor conceptului/template/rama
O alta problema delicata este creata de faptul ca nu apar enumerate si celelalte firme care ar fi putut sa participe la "prezentarea de credentiale". Au fost singuri, mai era cineva pe acolo. Imi dau seama ca nu este treaba d-lui Georgescu sa ii enumere, dar ar fi prins bine niste lamuriri (asa cum ni se promite si la inceputul articolului).
Mi-a placut expresia referitoare la vanzarea de creier, bon am cumparat creier, care creier a facut printre altele si „Germany - land of ideas”. Foarte bine, dar ce s-a intamplat cu aceasta campanie, asta nu ni se mai spune. A contat in ochii MAE, sau nu?
Din pacate pe site-ul MAE nu exista nici o referinta, nici la prima prezentare, nici la intentiile ministerului cu privire la ceea ce vor face cu rezultatul procesului de consultanta. Cred ca ar fi bine de lamurit o data pentru totdeauna ce se poate face si ce nu se poate face pe bani publici in Romania, pentru ca toata problema a cazut deja in derizoriu. Toata lumea urla ca sunt aruncati pe apa sambetei, dar ce folos.
Pentru cat de complexa a fost etapa de documentare, ni se dau prea putine detalii, din pacate. Iar rezultatul este din nou sarac cu utilizatorii finali. Nu exista, cel putin dupa stiinta mea nimic clar, publicat din partea actorilor implicati in acest proces.
Ideea de rama mi se pare foarte lejera, lipsita de orice fel de responsabilizare. Nu toate ramele se potrivesc la orice. Eu inteleg ca a fost lasat conceptul foarte flexibil pentru a putea ingloba cat mai mult, dar nici nu poti sa vari cu de-a sila intr-un sac tot ce gasesti la indemana. S-ar putea ca hainele imparatului, daca nu lipsesc cu desavarsire, macar sa fi intrat la apa.
Revenind la metafore, am vazut ca multi l-au criticat pe d-l Lucian Georgescu pentru utilizarea termenilor imprumutati din limba engleza. Critica mea s-ar indrepta catre utilizarea defectuoasa (faulty) a metaforelor.
Tot ce a facut MAE a fost sa arunce un balon in curte. Sa vedem cine il baga in poarta.
Nu e foarte clar in care poarta vrea MAE sa bage balonul. Sper sa nu fie un balon de sapun, iar curtea sa fie curtea din spatele blocului. Daca eu vin acum, sunt obligat sa lucrez cu acest concept, ce se intampla daca nu imi place, daca nu se potriveste cu ce vreau eu sa fac in continuare.
Iar cu exemplul de marketing cinematografic am dat-o direct in bara. Pai nu ni s-a spus de atatea ori ca nu putem amesteca marketingul comun cu marketingul tarilor. Ca brandul de companie e una si cel de tara alta. Ca ceea ce am invatat la primul nu se aplica intotdeauna si la al doilea?
Hmmm, nu ne intereseaza perceptia lor, dar ne intereseaza ca la sfarsit sa ne laude si sa ne bata pe umar, aprobator.
Sloganul nu este finalizat, nu e batut in cuie. Pentru ca sloganul este dupa mine A New Story about Succes. Acesta e sloganul, asta e ce lumea n-a inteles, si nu a inteles pentru ca nu a fost detaliat.
Pai daca nu e finalizat, atunci pe ce a dat banii MAE? Si la urma urmelor care slogan? Avem parte de o entitate de sine statatoare, ce isi modifica forma si structura, atunci cand vrea ea. Iar noi stam si o privim, nu zic precum cine.
Termenul de Fabulospirit nu e polisemantic. Este orice, dar nu polisemantic. Din cate stiam eu, polisemantic inseamna cu totul altceva. Este o struto-camila, fie si doar cu conotatii pozitive. De asemenea, cred ca datorita fortarii in alaturarea termenilor, nu se va dovedi nici macar flexibil. Un concept ce a pornit greu la drum, nu cred ca va accepta alti tovarasi de drum.
Tin sa il asigur pe d-l Georgescu ca bascalia la romani reprezinta un element definitoriu. Este unul din conceptele ce ne separa de ceilalti. Cum iti dai seama de originea unui german? Simplu, daca tine la bascalie, atunci sigur s-a nascut si copilarit in Romania. Daca nu, asta este, e neamt, dom'le!Daca aceast Fabulospirit nu tine la bascalie, atunci cum va putea el oare sa ne reprezinte in lume.
D-ul Georgescu cade in pacatul relativizarii. Daca nu te-ai documentat serios in prealabil, nu esti indreptatit sa te pronunti. Dar nu spune ce inseamna documentat, reiese ca numai el stie anumite lucruri, pe care noi daca le-a sti, i-am da dreptate, dar suntem incapabili sa le receptionam, prin urmare, nici nu se oboseste sa ni le comunice, noua, plebeilor.
Din pacate, spre sfarsitul interviului, lucrurile incep sa cada in derizoriu si nu ii condam pe cei care l-au luat pe d-l Lucian Georgescu in tabarca. Asa cum am vazut si in emisiunea 100%, critica nu este punctul sau forte.
As avea cateva precizari scurte de facut:
Eu unul nu sunt profesionist, stau si ma intreb in ce ar trebui sa fiu pana la urma profesionist? Cine vrea sa ma asculte e liber sa o faca. Poate sa fie, sau nu, de acord cu opiniile mele. Din pacate, daca se continua in acelasi ritm, nu se va intampla nimic cu acest proiect. Mai rau, spiritele vor fi atat de inflamate incat, MAE se va trezi ca vrea sa impuna un concept ce le este tuturora antipatic, datorita atitudinii creatorilor sai. Credeam ca in bransa asta trebuie sa fii prietenos si nu scortos si sententios in exprimare.
Revin, ma intorc ...
O alta problema delicata este creata de faptul ca nu apar enumerate si celelalte firme care ar fi putut sa participe la "prezentarea de credentiale". Au fost singuri, mai era cineva pe acolo. Imi dau seama ca nu este treaba d-lui Georgescu sa ii enumere, dar ar fi prins bine niste lamuriri (asa cum ni se promite si la inceputul articolului).
Mi-a placut expresia referitoare la vanzarea de creier, bon am cumparat creier, care creier a facut printre altele si „Germany - land of ideas”. Foarte bine, dar ce s-a intamplat cu aceasta campanie, asta nu ni se mai spune. A contat in ochii MAE, sau nu?
Din pacate pe site-ul MAE nu exista nici o referinta, nici la prima prezentare, nici la intentiile ministerului cu privire la ceea ce vor face cu rezultatul procesului de consultanta. Cred ca ar fi bine de lamurit o data pentru totdeauna ce se poate face si ce nu se poate face pe bani publici in Romania, pentru ca toata problema a cazut deja in derizoriu. Toata lumea urla ca sunt aruncati pe apa sambetei, dar ce folos.
Pentru cat de complexa a fost etapa de documentare, ni se dau prea putine detalii, din pacate. Iar rezultatul este din nou sarac cu utilizatorii finali. Nu exista, cel putin dupa stiinta mea nimic clar, publicat din partea actorilor implicati in acest proces.
Ideea de rama mi se pare foarte lejera, lipsita de orice fel de responsabilizare. Nu toate ramele se potrivesc la orice. Eu inteleg ca a fost lasat conceptul foarte flexibil pentru a putea ingloba cat mai mult, dar nici nu poti sa vari cu de-a sila intr-un sac tot ce gasesti la indemana. S-ar putea ca hainele imparatului, daca nu lipsesc cu desavarsire, macar sa fi intrat la apa.
Revenind la metafore, am vazut ca multi l-au criticat pe d-l Lucian Georgescu pentru utilizarea termenilor imprumutati din limba engleza. Critica mea s-ar indrepta catre utilizarea defectuoasa (faulty) a metaforelor.
Tot ce a facut MAE a fost sa arunce un balon in curte. Sa vedem cine il baga in poarta.
Nu e foarte clar in care poarta vrea MAE sa bage balonul. Sper sa nu fie un balon de sapun, iar curtea sa fie curtea din spatele blocului. Daca eu vin acum, sunt obligat sa lucrez cu acest concept, ce se intampla daca nu imi place, daca nu se potriveste cu ce vreau eu sa fac in continuare.
Iar cu exemplul de marketing cinematografic am dat-o direct in bara. Pai nu ni s-a spus de atatea ori ca nu putem amesteca marketingul comun cu marketingul tarilor. Ca brandul de companie e una si cel de tara alta. Ca ceea ce am invatat la primul nu se aplica intotdeauna si la al doilea?
Hmmm, nu ne intereseaza perceptia lor, dar ne intereseaza ca la sfarsit sa ne laude si sa ne bata pe umar, aprobator.
Sloganul nu este finalizat, nu e batut in cuie. Pentru ca sloganul este dupa mine A New Story about Succes. Acesta e sloganul, asta e ce lumea n-a inteles, si nu a inteles pentru ca nu a fost detaliat.
Pai daca nu e finalizat, atunci pe ce a dat banii MAE? Si la urma urmelor care slogan? Avem parte de o entitate de sine statatoare, ce isi modifica forma si structura, atunci cand vrea ea. Iar noi stam si o privim, nu zic precum cine.
Termenul de Fabulospirit nu e polisemantic. Este orice, dar nu polisemantic. Din cate stiam eu, polisemantic inseamna cu totul altceva. Este o struto-camila, fie si doar cu conotatii pozitive. De asemenea, cred ca datorita fortarii in alaturarea termenilor, nu se va dovedi nici macar flexibil. Un concept ce a pornit greu la drum, nu cred ca va accepta alti tovarasi de drum.
Tin sa il asigur pe d-l Georgescu ca bascalia la romani reprezinta un element definitoriu. Este unul din conceptele ce ne separa de ceilalti. Cum iti dai seama de originea unui german? Simplu, daca tine la bascalie, atunci sigur s-a nascut si copilarit in Romania. Daca nu, asta este, e neamt, dom'le!Daca aceast Fabulospirit nu tine la bascalie, atunci cum va putea el oare sa ne reprezinte in lume.
D-ul Georgescu cade in pacatul relativizarii. Daca nu te-ai documentat serios in prealabil, nu esti indreptatit sa te pronunti. Dar nu spune ce inseamna documentat, reiese ca numai el stie anumite lucruri, pe care noi daca le-a sti, i-am da dreptate, dar suntem incapabili sa le receptionam, prin urmare, nici nu se oboseste sa ni le comunice, noua, plebeilor.
Din pacate, spre sfarsitul interviului, lucrurile incep sa cada in derizoriu si nu ii condam pe cei care l-au luat pe d-l Lucian Georgescu in tabarca. Asa cum am vazut si in emisiunea 100%, critica nu este punctul sau forte.
As avea cateva precizari scurte de facut:
- nu, nu numai lucurile rele vand, exista si lucruri bune care se vand bine in Romania
- nu a pus nimeni tunurile. Toata lumea s-a trezit in fata faptului implinit. Probabil ca si aceasta rapiditate cu care s-au desfasurat lucrurile a marit gradul de suspiciune si neincredere. Transparenta a fost sublima, dar a lipsit cu desavarsire, vorba lui Nenea Iancu.
- nu ma incalzeste cu nimic daca "e ceva pe acolo". Vreau ceva clar, m-am saturat de 17 ani de miopie romaneasca
- Emil Cioran va fi intotdeauna un scriitor francez, oricat de mult ar vrea unii sau altii sa il transforme in scriitor roman
- din cate imi aduc aminte Brandient nu a avut nici o treaba cu MAE, si in plus cred ca i s-a demonstrat d-lui Georgescu cat de mult influenta are doamna Aneta Bogdan in agora romaneasca
- eu inteleg ca fusion inseamna cool. Dar daca te apuci sa promovezi Romania ca fiind cool, nu esti departe de campaniile ratate ale englezilor, a se vedea COOL BRITAIN
- nu stiu, poate s-a uitat, dar la capitolul branza autohtona, sau tuica, suntem deficitari din punctul de vedere al drepturilor de autor.
- "Pentru ca un adevarat profesionist nu da un verdict pina nu stie exact despre ce-i vorba."
Eu unul nu sunt profesionist, stau si ma intreb in ce ar trebui sa fiu pana la urma profesionist? Cine vrea sa ma asculte e liber sa o faca. Poate sa fie, sau nu, de acord cu opiniile mele. Din pacate, daca se continua in acelasi ritm, nu se va intampla nimic cu acest proiect. Mai rau, spiritele vor fi atat de inflamate incat, MAE se va trezi ca vrea sa impuna un concept ce le este tuturora antipatic, datorita atitudinii creatorilor sai. Credeam ca in bransa asta trebuie sa fii prietenos si nu scortos si sententios in exprimare.
Revin, ma intorc ...
[Romania mon brand]