24 ianuarie 2008

100 de carti pe care orice copil ar trebui sa le citeasca

UPDATE: lista s-a mutat pe Cartile copilariei, comentariile sunt mai mult decat folositoare.

Modificare: Sper sa nu fiu inteles ca unul care predica un anumit fel de literatura, chineza, engleza, esperanto. Mi s-a parut util linkul din punctul de vedere al inventarierii unor titluri. Si atata tot. Daca are cineva carti de adaugat, cu cat mai romanesti, cu atat mai bine, invitatia este deschisa, facem lista, o dam mai departe.


Sper sa va placa la fel de mult cat mi-a placut mie sa descopar lista. Ma rog, nu sunt 100, sunt trei sute, dar sunt frumos catalogate, pe serii:

  • perioada timpurie
ex. The Story of the Little Mole Who Knew It Was None Of His Business, by Werner Holzwarth and Wolf Erlbruch
  • perioada de mijloc
ex. Old Possum's Book of Practical Cats, by TS Eliot
  • preadolescenta
ex. Great Expectations, by Charles Dickens, To Kill a Mockingbird, by Harper Lee





Am avut si eu o tentativa inepta, acum ceva timp. Din care nu mi-au ramas decat cateva carti pe care le tot repet cand vine vorba despre cartile copilariei, asa ca nu o sa scap nici ocazia asta. Pe unele puteti, eventual sa le cautati pe Gutenberg.

  • Piticul Cinabru
  • Pinocchio
  • Alice in Tara minunilor
  • Parerile despre viata ale motanului Murr
  • Vrajitorul din Oz
  • Bertoldo, Bertoldino si Cacaseno
  • Inima rece
  • Gulliver
  • Oliver Twist


Prin urmare, without further much ado, ladies and gents, there it is ...

Telegraph.co.uk - 100 Books every child should read