09 aprilie 2008

Cenusaresele televiziunilor din Romania

Nu cred ca exista o zona mai sinistra din media, dupa OTV, cu tot respectul, decat televiziunile muzicale din Romania. Totul este sters, repetitiv, previzibil si de un nivel calitativ cel putin indoielnic. Probabil ca oamenilor de acolo li se rupe. Nici macar daca ar face lucrul acesta ca un hobby, nu ar fi reusit sa faca o treaba mai proasta.

Imi aduc aminte cum s-a lansat, cu surle si trambite, acum multi ani MTV Romania. Eu unul, am fost trist. Intotdeauna am crezut ca daca nu este stricat, nu trebuie reparat. Eram foarte multumit cu ce vedeam la MTV [de fapt, daca stau si ma gandesc de doua ori, nu eram asa multumit]. Tocmai terminasera cu experimentele sinistre prin care m-am plimbat prin universul muzical indian. Nu stiu daca isi mai aduce aminte cineva, dar pentru cei care au crescut cu Ray Cook si Paul King, Vanessa Warwick ... noii VJ erau cel putin subtiri.

C_335Bon, am facut si MTV Romania. Am indurat cu stoicism toate gafele unor mitici gen Mircea Zara, sau am vazut cu se fabrica vedete ca la APACA [imi vin in minte blondele cele doua, deschizatoare de drumuri, Kitty Cepraga si Diana Munteanu]. Nu prea am inteles mare lucru din talmes balmes-ul pe care au reusit sa il faca. La un moment dat, singurul lucru mai rasarit [in sensul in care iti sarea in ochi de te dureau dupa] care se mai intampla pe acolo erau chermezele domnului Zara prin diferite cluburi de fite.

Dupa care s-a asternut dulcea uitare. Nu stiu cine se mai uita pe acolo. Oricum nimeni din cei pe care ii cunosc. Cred ca au momente foarte grele in care trebuie sa explice agentiilor de publicitate de ce ar trebui sa mai vanda spatiu publicitar.

Tot lucrand prin diferite bodegi am cunoscut la un moment dat un tip care mi-a spus ca se ocupa de sunetul de la MTV. Nu cred ca facea o treaba foarte buna dar era acceptabil. Mi-a spus la un moment dat ca pleaca de acolo. Presupun ca nu au mai angajat pe nimeni, pentru ca am impresia ca nu mai este nimeni prin garsoniera aia, care sa regleze sunetul. Cand nu se aude ca dintr-o galeata, atunci picura printre zgomotul de fond. Nu imi arog mari valente tehnice, dar nu cred ca este foarte complicat, de vreme ce sunt si alti oameni care se ocupa, cu destul succes as spune, de sunetul unor televiziuni.

M-am trezit acum, pentru ca aflu ca la pachet cu MTV-ul [cumparat de MediaPro], s-ar putea sa apara si VH1 in Romania. Sincer sunt ingrijorat, pentru ca de cateva saptamani observ acelasi scenariu halucinant si in cazul VH1. Nu stiu daca sunt singurul, a mai sesizat si altcineva, ca in josul ecranului la VH1 au inceput sa apara niste simboluri oculte cu privire la sansele unor relatii intre doua sms-uri? Au si sms-urile viata lor. Se cupleaza, inseala. Mi se pare perfect normal. Pentru Hi5. Nu pentru o televiziune despre care chiar daca se spunea ca ar fi MTV + videoclipuri a vazut si vremuri mai bune. mtv-logo

Care sunt televiziunile muzicale din Romania acum? Kiss TV, UTV, VH1 si MTV. Cei mai cu capul pe umeri s-au dovedit a fi cei de la UTV, care si-au dat seama ca fara cap este vai de buzunare, si atunci au ales modelul economic inspirat de calaretul fara cap. Nu au nici muzica buna, dar nici nu se agita foarte mult. Probabil ca pentru ei este valabila zicala, daca nu curge pica. Toate posturile de mai sus au in jur de 0.1% rating pe mediul urban. Daca in cazul lui Kiss si Utv este de asteptat, MTV-ul ar fi trebuit sa inchida taraba de mult.

Ok, hai sa recapitulam. Muzica in Romania? Magazine nu avem, case de discuri neam, trupe, zexe! De unde atatea televiziuni? Geaba chichirez, daca nema putirinta.