27 noiembrie 2008

Vânătoarea de vrăjitoare

Nu ştiu dacă aţi auzit de ultima găselniţă de a face bani pe internet cu orice preţ. Este vorba de o bază de date ce va conţine numele angajaţilor indisciplinaţi, a celor care au încălcat contractul de munca, bază de date care va sta la dispoziţia angajtorilor pe baza unei taxe anuale. Din reacţiile pe care le-am găsit, la un search minim, am găsit doar pseudo-articole, care arătau mai degrabă a comunicate de presă. Nici măcar în Gândul nu există o analiză din punct de vedere legal/detaliată, a propunerii celor de la blacklist-online. Eu m-am uitat pe site, dar mă uit ca viţelul la poartă nouă, poate cineva care are studii de specialitate, sau şi mai bine, specializat în legislaţia muncii ar putea face lumină.

Oricum, ar fi fost recomandat să aibă si lista neagră, unul, care să explice, cel puţin, cum văd ei demersul lor şi unde se află din punctul de vedere al legislaţiei. Ar fi atârnat mult mai mult în balanţă. Dacă a lipsit ceva din toată povestea asta, este tocmai transparenţa. Ori transparenţa este un element extrem de important, mai ales în cazul în care discutăm de o posibilitate, fie ea şi minimă de greşeli care să aibă efecte devastatoare asupra vieţii unui om.

Puteţi să îmi spuneţi ce vreţi, dar eu unul, nu văd cu ochi buni aceasta iniţiativă. Mai ales, că dacă un angajat a încălcat contractul de muncă, cum am văzut că se repeta la nesfârşit în emisiunea de la TVR2 din seara asta, în care a fost invitat (doar telefonic) Călin Ştefănescu, probabil iniţiatorul site-ului cu pricina, împreună cu o doamnă avocată, ei bine, dacă a încălcat un contract, există destule pârghii legale prin care poate fi tras la răspundere. Dacă a furat bani, este altceva, asta este treaba poliţiei. Nu e treaba unui site, sau a angajatorului. Prea arata a Vestul Sălbatic. Îmi fac dreptate de unul singur.

Repet, pe mine, cel puţin, domnul Ştefănescu nu m-a convins.