04 ianuarie 2009

De reflectat

Graţie blogului lui Bleen, pe care vi-l recomand cu căldură, am descoperit un articol mai vechi al lui Cristian Preda (pentru cine nu este la curent, decan al Facultăţii de Ştiinţe Politice şi Administrative, Universitatea Bucureşti, Institutul de Studii Liberale) şi poate cel mai important pentru subiectul articolului, bilanţul alegerilor din noiembrie, consilier al preşedintelui Băsescu.

Nu am să remarc decât punctul trei, cu tristeţe, dar şi cu realism, pentru că nu se face primăvară cu un vot uninominal mixt. În plus, rămâne în picioare şi întrebarea iniţială, este de dorit pentru România o participare mai mare din partea cetăţenilor în ceea ce priveşte spaţiul public? Eu încă nu m-am dumirit în ceea ce priveşte rezultatele unei mai mari prezenţe la vot a românilor, ar fi fost oare influenţat scorul final? Ar aduce această prezenţă un plus de încredere partidelor?

Al treilea punct tine de sistemul electoral.
Prezentat ca o solutie de (re)apropiere a cetateanului si a
politicienilor, sistemul electoral a demobilizat alegatorii. Doar 40%
dintre cetateni, nici macar jumatate fata de 1990, au mai ajuns la vot.
Partidele politice si organizatiile civice care au improvizat acest
sistem confuz si inechitabil ar trebui sa-si asume esecul. Nu cred ca o
vor face
. (sublinierea mea)

Referinţa la Pro Democraţia este foarte directă. Pentru mai multe detalii cu privire la disputa dintre Cristian Preda şi Pârvulescu puteţi citi mai jos


http://www.mediafax.ro/politic/preda-actualul-sistem-de-vot-este-un-experiment-nefericit-scuzele-prodemocratia-sunt-neserioase.html?1687;3605997

http://www.mediafax.ro/politic/parvulescu-cristian-preda-este-subiectiv-si-contradictoriu.html?1687;3606183

http://www.cotidianul.ro/pirvulescu_da_vina_pe_psd_pentru_esecul_uninominalului-66617.html

Eu mă abţin să comentez, observând doar că cel mai probabil starul scenei politice în următoarele luni va fi PSD, care va trebui să treacă prin transformări destul de profunde pentru a putea face faţă alegerilor prezidenţiale de anul viitor. Pentru că nu e aşa, încă îl mai aşteptăm pe Făt Frumos pe un cal alb? Probabil că poporul român, în majoritatea lui electorală, încă mai crede în Moş Crăciun (doar că pe perioada lui Iliescu - trei mandate, l-a primit pe Moş Gerilă).