09 octombrie 2009

De ce ziarele trebuie să moară

musai.

După una caldă, una rece. Ştiţi bancul ăla cehesc de pe vremea comunismului, cu omul din Piaţa Viaceslav, care vomita sprijinindu-se de statuie, iar un trecător îl bate pe umăr şi îi spune … da, te înţeleg, şi eu simt la fel. Probabil că vi l-am mai zis de câteva ori, da’ am văzut că e bine să dai citate, bancuri, chestii din’ăstea.

Am deraiat mai ceva ca Intercitiul. Deci, da. Ziarele aşa cum sunt ele, cum le-a făcut mama lor, sau mogulul lor. Da să moară şi să nu se mai ridice. Iar toţi ziariştii să se facă barmani şi secretare, să vadă şi ei cum e.

De ce, poate vă mai întrebaţi?

Păi, uite d’asta.

zf

Nici nu ştiu cu ce să încep prima oară, la câte lucruri sunt în neregulă la articolul publicat astăzi în Ziarul Financiar.

cade primul sub sabia inconştienţei!!!!???

ce au păţit cei din redacţia ZF? Le-a plecat mintea după şlapii Leonardo? Să le luăm pe rând

  • avem o listă cu evenimente politice
  • avem o listă cu posibile falimente de companii

voi dacă vedeţi legătura, spuneţi-mi-o şi mie, că eu unul sunt în ceaţă. De fapt, nu sunt în ceaţă. Intenţia de a pune în capul politicienilor, care şi aşa e gol, eşecurile unor simulacre de oameni de afaceri mi se pare o manevră de cea mai joasă speţă. Dar de când am văzut că Realitatea TV face reclamă la un proiect jurnalul.ro, nu mă mai miră nimic. Ce să facă statul român, să cumpere un stoc strategic de sandale de carton? Să plătească angajaţi care nu fac nimic. Să cumpere modemuri? Să îl scoată pe Penescu din pârnaie şi să îi cumpere o echipa de Şampon Lig? Voi aţi înnebunit de-a binelea!?

Să revenim şi să aruncăm o privire fugară, cam în genul celei după care se face şi topul miliardarilor români. Ce avem noi aici?

M-am gândit prima dată să vă iau cu date financiare, cu exemple, plăcinte etc. Dar după aia, mi-am dat seama că nu nevoie. Am să vă vorbesc din propria experienţă. Leonardo? Când v-aţi cumpărat ultima dată pantofi de la ei. Mi-am luat eu anul trecut trei perechi. Şi le-am schimbat pe două, că s-au rupt în perioada de garanţie iar celelalte imediat după. Ultra Pro? Sunt pline forumurile de foşti clienţi care se plângeau de calitatea serviciilor, de preţurile foarte mari (nu uitaţi că dă faliment un retailer care avea în spate un furnizor, K-Tech-ul). Iar ultimul pe listă? Pic?! Mă faceţi să râd. Ăsta chiar nu mai e caz de analiză financiară, poate penală. Cel mai prost om din fotbalul românesc (şi acum mă mai întreb, cum naiba să scrii pe sidiu MITA!? Bine că n-a scris sidi, că era deja scris).

Cu siguranţă că politicienii români au foarte multe bube, dar jurnalismul de doi bani nu este una din ele. Păcat de sigla şi renumele ziarului. Dacă genul ăsta de presă vrea Murdoch să îl bage în ţarc, contra bani, păi s-o facă. Dau bani, doar să nu mai văd aşa ceva.

Precum Istodor, al cărui proiect îl urmăresc, spre ruşinea mea de la distanţă, încă, nu pot decât să vă urez să vă prăbuşiţi sufocaţi de tonele de maculatură de cărţi pe care trebuie să le dăm că altfel nu se vinde ziarul, cu tot cu inserţiile lor şi un călduros Muriiiiiţi!

Primul care reuşeşte să îmi explice ce caută mizeria asta pe prima pagină a unui ziar dă cualiti primeşte în dar un semn de carte, decupat cu foarfeca şi o sticlă de vin. Ştiu, fac pariuri şi dau premii cu alcool pentru că m-am lăsat de fumat! Sunt dependent de presă proastă şi alcool fin. Încă una garcon

Staţi pe aproape, că mai vine una, cu PC Garage.