30 noiembrie 2013

amazon

A department within Amazon called Competitive Intelligence noticed that a New Jersey company called Quidsi was having success with a site called Diapers.com: it sold nappies at a loss to entice customers to buy its other baby products. Amazon tried to acquire the company, but Quidsi wasn’t interested. So Amazon started selling its nappies for even less than Quidsi, though it meant losing $1 million a day. When Quidsi still wouldn’t sell, Amazon threatened to start giving away nappies. Quidsi sold to Amazon; nappy prices went back up.
de aici

Merită să citiţi şi articolul din Mother Jones, despre ce înseamnă să fii angajat la Amazon, despre care se vorbeşte în recenzie,
 "Leave your pride and your personal life at the door." If there's any way I'm going to last, she says, tomorrow I have to start pretending like I don't have either.
 Mă miram eu de ce nu e dat niciodată ca exemplu în cărţi. Strică feng-shui-ul dezvoltării organizaţionale. Aş paria însă un dolar, dacă l-aş avea, că sunt mulţi antreprenori români care împărtăşesc teoriile lui Bezos. Dacă aş fi cîştigat un dolar de fiecare dată cînd am auzit patroni-manageri care-mi explicau cît de măreţe ar fi culmile pe care ar ajunge compania, numai dacă n-ar avea angajaţi atît de tîmpiţi, atunci aş face bani într-un mod foarte dubios (cred că Mitch Hedberg a zis asta, dar s-ar putea să fi fost şi Dylan Moran, e week-end şi nu sunt sigur)

via 3quarksdaily