25 aprilie 2014

daci, şerpilieni şi alte lighioane

Linkul ăsta mi-a adus aminte de o anecdotă povestită de cineva care s-a aflat în preajma generalului Chelaru, pe vremea cînd acesta conducea statul-major şi România încă nu era în NATO. Era o întîlnire între americani şi români, iar potrivit etichetei româneşti, cel mai bun loc era o discotecă la munte, pe undeva pe la Predeal, pe care armata română a rechiziţionată pentru toată noaptea.

Printre sticlele de scotch şi vodcă, generalul american se întreţinea cu Chelaru şi încerca să zîmbească la poveştile cu masoni şerpilieni, daci şi extratereştri. N-a încercat nici un moment să-l contrazică. Vine dimineaţa, conferinţă de presă şi americanu vine odihnit după somn. Chelaru petrecuse în continuare şi încurcă conferinţa de presă cu seara de dinainte. Şi dă-i şi luptă cu extratereştrii, dacii, latinii, bubulii. Presa era extaziată. Americanii sigilaseră uşile să nu iasă nimic înregistrat de acolo. Românii se tăvăleau pe jos de rîs.

Nu ştiu dacă a contat la intrarea în NATO, dar sigur a contribuit la debarcarea lui Chelaru.

Săptămînile trecute l-am văzut pe Roxin la Unirii, în magazin şi mi-a venit să mă duc la el şi să-i reprosez că în loc să planteze un copac, să sape o fîntînă, se ţine de prostii. Nu sunt genul care să fie foarte extrovertit şi după cîteva secunde, mi-a trecut prin cap că s-ar putea să zică, Ia uite-l şi pe tîmpitu' ăsta, chiar crede poveştile cu dacii ...

Cînd mi-am întrebat prietenul legat de toată isteria asta protocronistă, a pus-o pe seama umilinţelor îndurate de armata română în vremea lui Ceauşescu, cînd trebuiau să sape şanţuri şi să culeagă cartofi. Aveau nevoie de ceva care să le redea demnitatea, numai că un bax de whisky şi mult timp liber, i-au făcut să cadă în extrema cealaltă.

mentalitatea modernă a universului in forma de hamburger, originile religiei, calendarul mayaş şi aşa-numita apocalipsă după Ioan