21 ianuarie 2012

Românii, Chevron şi gazele de şist

Azi dimineaţă mă uitam pe fluxul de twitter pentru #revolutie (nu vă recomand) amuzîndu-mă la apelul pentru un consult psihiatric pentru majoritatea celor care postează acolo, cînd mi-a atras atenţia un tweet al lui Vlad Nanca. Acum, de Vlad auzisem în alt context, dar ce mi-a atras atenţia după nume a fost textul propriu-zis

nancatweet

m-a atras faptul că nu puteam să-mi dau seama despre ce puteau să ne lumineze fraţii bulgari şi am dat peste un grup pe facebook care povestea despre cum

De anul asta, Chevron va incepe extractia gazului de sist in Romania folosind o metoda (fractionare fracturare hidraulica) ce polueaza panza de apa freatica.

Am început să caut pe net şi am dat de ştirea asta din Ziarul Financiar.

Problema este că aceste gaze sunt scoase la suprafaţă prin injectarea unor cantităţi semnificative de apă cu nisip la adâncimi mari pentru a fractura rocile în care sunt captive, putând fi atacate rezervele de apă. România, de exemplu, este un real rezervor cu apă minerală al Europei, aici fiind concentrate 60% din rezervele regiunii, după cum arată unele studii.

Se pare că bulgarii s-au hotărît deja
Bulgarii par decişi să renunţe la gazul de şist, chiar dacă acesta reprezintă “noua modă” în energie. Parlamentul bulgar ar putea să impună în această săptămână un moratoriu asupra exploatării gazelor de şist, scrie luni cotidianul sofiot 24 Ceasa, preluat de Agepres.

Nu ştiu ce efect a avut asupra voastră ultimul filmuleţ, dar pe mine nu prea m-a convins. Copiii care ţopăie în paturi sunt drăguţi, dar nu într-o discuţie despre nişte vedre de chimicale pe care le bagi în pînza de apă freatică.

Aşa încît, pînă la Roşia Montana, s-ar putea să ne mănînce gazele de şist. Iar dacă îl mai introducem în ecuaţie şi pe Conu Dinu, care de mult a zis că e interesat de subiect (şi probabil că se va apuca imediat cum pune de tot pe butuci cealaltă mare întreprindere a lui, nimic.ro - licenţă împrumutată de la un prieten de pe facebook) putem să ne facem o idee despre cum va evolua povestea. Sunt curios cine din clasa politică îşi va declara susţinerea pentru fracţionara hidraulică, dat fiind că preşedintele a pus monopol pe cianuri.