08 martie 2012

PC Fun şi Ubuntu

ubuntu

Este pentru prima oară cînd văd chestia asta la un magazin mare din România (în mod ciudat, pe pagina cu detaliile produselor n-am găsit nimic despre Ubuntu). Mi se pare fain să duci calculatorul acasă şi să-l poţi folosi imediat cum l-ai scos din cutie. Majoritatea comercianţilor nu dădeau doi bani pe ce face clientul după achiziţionare (îi instalau un disc piratat în cel mai bun caz), sau puneau distribuţii de genul Damn Small Linux sau Suse, mult mai puţin prietenoase pentru utilizatorul începător.

Să nu credeţi că-mi fac mari iluzii pentru durata lor de viaţă. N-o să mă contrazic cu nimeni, e mult mai distractiv să joci FIFA, Skyrim sau CoD (calculatoarele sunt văzute în România exclusiv ca o sursă de distracţie, cel puţin asta-i impresia mea).

Dar e bine că oamenii află că există şi alte alternative (de data asta, gratuite) la Windows. Şi poate că unii or să înceapă şi să-l folosească pentru a învăţa (acasă sau la şcoală).