11 ianuarie 2014

biciclişti, stîlpişori

A te indigna pe internet cred că e echivalentul încercării de a-i explica lui Iliescu că mineriadele au fost o tîmpenie şi că în cel mai rău caz, datorează o scuză după atîţi ani. La fel de inutil.

Dar rămîn mut de uimire atunci cînd văd că total neprovocaţi, unii încearcă să de-a cu textul în balta internetului.


sursă foto: B365.ro

Probabil că nu aţi citit ştirea cu bulevardul Uranus şi stîlpişorii pentru biciclete şi chiar dacă aţi dat peste ea, dacă nu aveţi bicicletă nu mergeţi des cu bicicleta, nu i-aţi acordat mare atenţie. Nici n-ar fi trebuit.

Dar dacă principalul mijloc de transport este bicicleta, atunci ar trebui să-i fi acordat atenţie. Pentru că nu trebuie să fii expert în bune practici de construire/planificare a pistelor de biciclete, ca să-ţi dai seama că adăugarea de stîlpişori nu e de bun augur pentru siguranţa bicicliştilor.


Şi care-i problema, o să întrebaţi?


sursă foto: Protected Bike Lanes
Problema este că distanţa dintre stîlpi este prea mică şi din cauză că sunt rigizi, reprezintă mai degrabă un obstacol pentru biclişti şi nu îi ajută cu mult. Dacă delimitarea pistei se face cu stîlpişori, recomandat ar fi fost să fie mai mare distanţa dintre ei, cu cît rigiditatea stîlpilor este mai mare, cu atît distanţa ar trebui să fie mai mare. Stau şi mă întreb ce-or să facă călătorii din transportul în comun cînd vor trebui să coboare din autobuze şi vor lua în picioare stîlpişorii.

Dar e o dovadă de sadomasochism să te iei de biciclişti, doar pentru că Oprescu face lucrurile de mîntuială şi fără nici o preocupare faţă de siguranţa bicicliştilor.

Referitor strict la lăţime, dacă Patrick ar fi căutat puţin, ar fi descoperit că

Design Concept “Shy Distance” Although a typical pedestrian or cyclist is only about 0.5 metres (1.5 feet) wide, when moving they need a buffer between themselves and other objects. Traffic engineers call this “shy distance.” As traffic speeds increase, so do shy distance requirements. This should be taken into account when evaluating the adequacy of sidewalks and paths for the volumes and mixes of users. It means, for example, that two people walking quickly side-by-side typically require about 2 metres of total width (0.5 metres of body width each, plus 0.5 metres of shy distance on each side, and that a 3 metre sidewalk or path is just sufficient to comfortably accommodate a couple of pedestrians heading in one direction passing another pedestrian. Wider paths are needed to accommodate moderate speed skaters and cyclists.
 sursă