01 martie 2012

Religia în şcoli

double-facepalm
Femeii nu-i dau voie să înveţe pe alţii, nici să se ridice mai presus de bărbat, ci să stea în tăcere.

1 Timotei 2:12

I am going out on a limb cu asta dar nu reuşesc să-mi stăpînesc mirarea şi nu de ieri de azi, ci de vreo zece ani încoace. Este vorba despre curriculum pentru clasa pregătitoare, publicat ieri de Hotnews şi pe care l-am pescuit din tweeturile lui @jaunetom.

Ziceam ceva de zece ani şi mirările mele. Am terminat cu liceul în '96, prin urmare nu am experienţe directe cu orele de religie. Dar nu-mi dau seama unde logica a încetat să mai funcţioneze. Parcă religia şi statul divorţaseră acum cîteva sute de ani, nu? Cînd s-au reîntîlnit, de au reluat idila asta sinistră? Citiţi programa pentru religie şi cutremuraţi-vă în faţa prostiei umane ... copiii ar trebui să înveţe ce-i aia toleranţă cu ajutorul religiei

Identificarea unor elemente de diferentiere dintre oameni

Dacă te-ai apucat să foloseşti religia proprie pentru stabilirea diferenţelor dintre oameni, atunci îţi urez mult succes. Pentru că nu te văd bine. Este ridicol şi enunţul de la începutul documentului

Pentru a asigura un cadru coerent al predarii religiei în scoala, programa scolara propune un set de elemente comune pentru toate cultele din România ce au drept de predare a propriei religii în sistemul de învatamânt: lista competentelor generale si specifice, exemplele de activitati de învatare si partea generala a sugestiilor metodologice. Lista de continuturi va fi elaborata de catre fiecare cult, permitând orientarea catre teme relevante pentru fiecare dintre acestea.

Coerenţa şi predarea religiei în şcoală nu au ce căuta în aceeaşi propoziţie. Nu nimic coerent în a te apuca să îndoctrinezi nişte copii nevinovaţi cu tot felul de fabule doar pentru că sunt cîntate frumos de nişte oameni îmbrăcaţi în negru care stau tot timpul încruntaţi. Şi unde au văzut creatorii acestui document clase majoritare de musulmani, penticostali sau cavaleri Jedi? Pentru că numai atunci poţi să te apuci să predai diferenţiat. Sau tot un preot ortodox o să le explice despre frumuseţile religiei shinto?

Şi apropos de religia ortodoxă şi BOR. Ieri la Foc încrucişat a fost invitat un preot din Voievodina. Şi la un moment dat Ioana Lupea l-a întreba despre poziţia BOR-ului în cestiunea arzătoare a vlahilor. Eu zic ca răspunsul să fie introdus în programa de mai sus ca studiu de caz. Zice preotul, BOR a iniţiat un dialog cu Biserica ortodoxă sîrbă, dar n-a răspuns nimeni pînă acum (sic)! Cică trebuie să ne avem ca fraţii ...

Un ultim lucru pe care nu-l înţeleg este cum funcţionează consultarea asta publică? Trebuie să mergi la minister, discuţi cu femeia de serviciu? Pentru că dacă or să fie la fel de deschişi la dialog ca pînă acum, tare mi-e că rămîne aşa cum am stabilit. Mi-aş dori să existe părinţi care să se scandalizeze şi să-i dea în judecată şi pentru prostia asta, cum au făcut-o şi pentru clasa pregătitoare cei mediatizaţi de televiziuni în ultima vreme.