29 aprilie 2014

cine n-are biciclişti e fericit

Apropos de articolul ăsta din Dilema (Veche). De ceva vreme, bicicliştii au ajuns un fel de Acarul Păun, din cauza cărora se întîmplă toate blestemăţiile posibile şi imposibile în România.
Articolul Adinei Popescu este cel mai bun rezumat pentru toate idiosincraziile care bîntuie imaginarul românesc curent. Hai să încercăm să facem o listă şi mai scurtă,
  • biciclete scumpe
  • agresivitate în trafic
  • nerespectarea Codului Rutier
  • prozelitism
  • hipsterism
  • încurcă traficul
Şi acum să încercăm să le şi demontăm, dacă tot ne-am apucat de contabilizat.
  • nu i-aş recomanda nimănui să meargă 40 de km/zi (cam atît fac naveta) cu o bicicletă DHS/First Bike/Rich Bike/Pegas. Sfatul meu pentru oricine vrea să meargă şi în altă parte, nu doar prin parc, economiseşte şi informează-te. Ai să scuteşti nervi şi bani.
  • bicicleta nu te face nici mai agresiv, nici mai paşnic, este o unealtă. Dacă erai idiot înainte să-ţi cumperi bicicleta, sunt şanse mari să rămîi idiot, doar că pentru o perioadă mai scurtă de timp
  • cred că e singura observaţie pertinentă din articol, greu de contorizat cîţi dintre biciclişti au citit Codul Rutier, mi-aş dori să aud mai mulţi vînzători de bicicletă care să-şi educe clienţii (chiar aşa, cîte magazine de biciclete ştiţi, care să aibă şi link către Codul Rutier?)
  • la cum îi ştiu pe şoferii români, n-aş sfătui pe nimeni să se suie pe bicicletă, n-am nervii atît de tari încît să mă ştiu responsabil şi pentru altcineva
  • nu pot să vorbesc decît din experienţa personală (la fel cum face şi onor jurnalista dilematică), mi-am cumpărat bicicletă cînd am avut bani. Că s-a nimerit să fie la modă, nu pot decît să mă consider fericit, în sfîrşit, m-am sincronizat şi eu cu lumea, că prea eram în contra direcţiei contemporane ...
  • ideal, străzile arată cel mai bine goale, la fel încurcă traficul şi maşinile, camioanele, gunoierii, pompierii, motocliştii, coloanele de protocol
Cam atît, pentru că restul articolului conţine nişte bălării pe care nu pot decît să-i promit domnişoarei că am să-i fac favoarea să nu le menţionez, dacă ne vom întîlni vreodată. Cu toţii avem zilele noastre proaste, totul este să nu le transformăm în Antena 3.
Despre capodopera din Dilema, a mai scris şi Cosmin Popan în Portocala Mecanică.
În altă ordine de idei, dacă aveţi biciclete şi vreţi să mergeţi cu ele prin Bucureşti, s-ar putea să vă intereseze marşul ăsta. Nu de alta, dar poate reuşim să-l oprim pe Oprescu să mai cheltuie jdemii de milioane de lei pe alte piste inutile.